TEACHING STRATEGIES AND LANGUAGE SKILLS FOR STUDENTS IN THE THIRD YEAR OF BASIC EDUCATION

Authors

Keywords:

teaching strategies, language skills, learning difficulties

Abstract

This work addresses the need to use teaching strategies to improve teaching and learning in general basic courses. The fundamental purpose was to propose a set of teaching strategies to increase and develop linguistic skills in third-year students with the inclusion of students with learning difficulties (LD). The methodology was exploratory and descriptive to carry out a diagnosis of the students and correlate the variables of the study. The population was 90 students, 21 teachers and 1 director (total 112 subjects) from the Victoria Macías de Acuña School. The results showed 9 students with LD, and little use of teaching strategies by teachers, the necessary strategies to intervene in the group were also determined. Finally, a set of strategies is offered to enhance linguistic skills framed in meaningful learning.

 

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Author Biographies

Ana Jacqueline Noblecilla Olaya, Universidad Estatal de Milagro

Licenciada en Educación, Mención Educación Básica. Magíster en Gerencia Educativa. Magíster en Didáctica del Lenguaje Infantil y Primaria. PHD Ciencias de la Educación. Universidad de adscripción: Universidad Estatal de Milagro.

Isabel Leal Maridueña, Unidad Educativa Milagro.

Licenciada en Ciencias de la Educación, mención Educación Primaria. Maestría en Educación Superior. Diplomado en Diseño Curricular por Competencias. Institución de adscripción: Unidad Educativa Milagro.

Paulina Iralda Verzosi Vargas, Unidad Educativa José María Velasco Ibarra.

Licenciada en Comercio y Administración. Magister en Gerencia Educativa. Instituto de adscripción: Unidad Educativa José María Velasco Ibarra.

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Published

2019-10-10

How to Cite

Noblecilla Olaya, A. J. ., Leal Maridueña, I. ., & Verzosi Vargas, P. I. . (2019). TEACHING STRATEGIES AND LANGUAGE SKILLS FOR STUDENTS IN THE THIRD YEAR OF BASIC EDUCATION. INVESTIGACIÓN Y POSTGRADO, 34(2), 177–196. Retrieved from http://revistas.upel.edu.ve/index.php/investigacionypostgrado/article/view/3122

Issue

Section

Artículos