EDUCATIONAL INNOVATION. THE PEDAGOGY OF GOOD HUMOUR
DOI:
https://doi.org/10.56219/dialgica.v19i2.2155Keywords:
values, soft skills, inclusive educationAbstract
The following article is based on documentary research on educational innovation and pedagogy, necessary elements for adapting to the social and technological changes of the 21st century. From this point of view, aspects referred to the importance of innovations and pedagogy are addressed, specifically the pedagogy of good humour as a valid and valuable strategy that favours an inclusive education based on values and the development of soft skills, framed in what corresponds to the social emotional growth of the students of the different levels and modalities of the Venezuelan educational system. To close, a series of conclusions are drawn from the analysis and interpretation of the content.
References
Díaz Quero, V. (2006). Construcción del Saber Pedagógico.
Diccionario de Educación Especial. (2011). Dificultades en el Aprendizaje de la A a la Z. Nelara.
Equipo editorial Etecé. (2020). Concepto.de. https://concepto.de/innovacion/
Murillo, A (2017). ¿Qué es la Innovación Educativa? Institute for the Future of Education, Tecnológico de Monterrey. https://observatorio.tec.mx/edu-news/innovacion-educativa/
Pelayo, P (s/f). ¿Qué es la Pedagogía del humor y por qué se debe aplicar? Humor Sapiens https://humorsapiens.com/pedagogia-del-humor/que-es-la-pedagogia-del-humor-y-por-que-se-debe-aplicar
Peralta, M. (2008). Innovaciones Curriculares en Educación Infantil. Avanzando a propuestas post Modernas. Trillas. México. D.F.
Sambrano, J. y Steiner, A. (2007). Estrategias educativas para docentes y padres del siglo XXI. Alfa.
UNESCO (2016). Serie “Herramientas de apoyo para el trabajo docente” Texto 1: Innovación Educativa. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000247005
Universidad Experimental Pedagógica Libertador (2016). Manual de trabajos de grado de especialización y maestría y tesis doctorales. Autor.