Development of thinking skills. Creativity. Author: Margarita A. de Sánchez (2007).

Authors

  • Sol María Martínez V. Universidad Nacional Experimental Politécnica de la Fuerza Armada (UNEFA). Venezuela

DOI:

https://doi.org/10.56219/rgp.vi37.740

Abstract

To cultivate creativity in the pedagogical process it is necessary to focus on the teaching of thinking skills, according to Sanchez (2007) these have been considered a low priority in the application of human thinking. Creativity must be applied to approach the existing world in a different way, either by imagining to create, devising to solve or design different things that can evolve and progress.

In view of these considerations, the teacher has an important role to play since it is not only a matter of imparting knowledge, but also of developing in the student the capacity to enhance imagination. It is worth asking to what extent can the teacher in the classroom activate the skills to use logical and lateral thinking schemes? What should be risked to be creative and innovate and turn teaching into a disruptive pedagogical application?....

Author Biography

Sol María Martínez V., Universidad Nacional Experimental Politécnica de la Fuerza Armada (UNEFA). Venezuela

Título de Profesor en Lengua Extranjera. Mención: Inglés en la Universidad Pedagógica Experimental Libertador/Instituto Pedagógico de Caracas. Con postgrado en la Universidad Santa María en la especialización “Planificación y Evaluación de la Educación, y actualmente doctorando en Innovaciones Educativas en la Universidad Nacional Experimental de las Fuerzas Armadas. Ha recibido seminarios y jornadas de extensión universitaria. Subdirectora Académica en la Unidad Educativa Nacional Luis Eduardo Egui Arocha. Obtuvo la Orden Dilia Delgado Bello en su Primera Clase. La experiencia educativa y cultivar el intelecto le ha permitido hacer publicaciones en revistas arbitradas en el ámbito nacional.

Published

2018-12-01

How to Cite

Martínez V., S. M. . (2018). Development of thinking skills. Creativity. Author: Margarita A. de Sánchez (2007). GACETA DE PEDAGOGÍA, (37), 413–422. https://doi.org/10.56219/rgp.vi37.740

Issue

Section

Book reviews