José Hernán Albornoz. Illustrious Pedagogue of the Department of Pedagogy. UPEL-IPC

Authors

  • Yaurelys Palacios Revete Universidad Pedagógica Experimental Libertador. Instituto Pedagógico de Caracas. Venezuela

DOI:

https://doi.org/10.56219/rgp.vi37.741

Abstract

Talking about pedagogues is an attractive and compromising topic, possibly because it implies, on the one hand, recognizing in the other the value of what, in the opinion of a group, shows signs of values and professional ethics, and on the other hand, because it gives evidence of the very essence of education and all its implicit processes, especially those related to the formation of the integrality of the human being.

Author Biography

Yaurelys Palacios Revete, Universidad Pedagógica Experimental Libertador. Instituto Pedagógico de Caracas. Venezuela

Profesora en la especialidad de Educación Integral en UPEL-IPC. Magíster en Educación, mención Tecnología y Desarrollo de la Instrucción UPEL-IPC. Doctorado en Educación UPEL-IPC, con certificado de post-doctorado en Educación, Sociedad y Ambiente UPEL-IPC. Docente personal ordinario, con una Dedicación Exclusiva y categoría de Titular. Docente de pregrado y postgrado. Desempeño como Jefa de Cátedra de la Especialidad de Educación Integral y Coordinadora del mismo programa. Coordinadora del Núcleo de Investigación en Creatividad “Dra. Margarita Amestoy de Sánchez”, Coordinadora Nacional del Programa de Doctorados de la UPEL y actualmente el mismo cargo a nivel institucional. Ponente en Eventos Educativos a nivel nacional e internacional. Miembro activo del comité editorial de la Revista del Doctorado en Educación Palabra y Realidad y de la línea de investigación Estudio y Evaluación de la Creatividad. Publicación de artículos en revistas arbitradas, libro en repositorio de la UPEL.

Published

2018-12-01

How to Cite

Palacios Revete, Y. . (2018). José Hernán Albornoz. Illustrious Pedagogue of the Department of Pedagogy. UPEL-IPC. GACETA DE PEDAGOGÍA, (37), 423–445. https://doi.org/10.56219/rgp.vi37.741

Issue

Section

Historical Review of the Department of Pedagogy and its Great Pedagogues

Most read articles by the same author(s)