The Statistics. A toolin scientific research applied to education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.56219/rgp.vi35.554

Keywords:

Estadísticas, Variables, Media, Moda, Mediana, Variabilidad

Abstract

Researchers' concern in presenting their results clearly to readers and the general public has led them to use resources from other sciences. This is the case, Statistics as a means to approach the interpretation and analysis of data. This article will not go through the statistics in all its contents but as through its definitions it is possible to present the information gathered in a systematic way.

Author Biography

Gerardo R Lara Morel, Universidad Católica Andrés Bello. Caracas. Venezuela

Catedrático de Matemáticas. UPEL. IPC. Ampliación de Post Grado en Estadística UCV. Maestría en Educación. Mención Enseñanza de la Física. UPEL-IPC. Profesor de Estadística de la Universidad Católica Andrés Bello. Escuela de Comunicación Social. Asesor en Proyectos de Grado en el área de estadística. Diplomado en Competencias Universitarias (UCAB). Publicaciones en revistas a nivel nacional.

References

Buchanax, M. (s/f). Revista de España. Presentado a The Library por el profesor Milton A. Buchanax del departamento de Italiax y Spanish Revista de España Decimoquinto Año. Tomo LXXXVIII. Septiembre y Octubre. Madrid.

Landero, R. y González, M. (2006). Estadística con SPSS y Metodología de la Investigación. México: Trillas.

Pestaña de Martínez, P. (2002). Estadística. Conceptos básicos, terminología y metodología de la estadística descriptiva. Venezuela: Los Libros de El Nacional.

Triola, MF (2004). Estadística. México: Pearson Addison Wesley.

Published

2016-12-01

How to Cite

Lara Morel, G. R. (2016). The Statistics. A toolin scientific research applied to education. GACETA DE PEDAGOGÍA, (35), 101–117. https://doi.org/10.56219/rgp.vi35.554

Issue

Section

General Articles