EDUCATION AND THE POIESIS OF A NEW HOMO IN TIMES OF UNCERTAINTY

Authors

DOI:

https://doi.org/10.56219/dialgica.v19i1.2031

Keywords:

education, evolution, technology, man, society

Abstract

Humanity is currently experiencing a social phenomenon that has changed the way we perceive reality. Education, for its part, through the use of technology, generates knowledge in Homo sapiens, developing the capacity for critical thinking in the face of changes and the demands of society. In a world characterised by uncertainty, it is necessary to avoid seeing it as negative, as it creates science, gives rise to a sense of criticism, reviews the episteme of each being and entity, and develops an understanding of reality from each conception and world of life. This requires a complex vision that understands that each Homo sapiens has a way of producing knowledge and that this is communicated rapidly through the technological tools of the present century with a remarkable evolution, primarily in education, ethics, values, morals and principles that allow us to leave the world of certainties to approach the world of adventure.

Author Biography

Maroslee Díaz Guillen, UPEL-IPMAR

Profesora de Biología egresada de la UPEL-Maracay, Diplomado en Metodología de la Investigación en la UPEL-Maracay, Investigación Emergente en la UBA, Venezuela. Especialista en Tecnologías para la Información y Comunicación para la Educación en la UNESR. Magister en Gerencia Educacional en la UPEL-Maracay, Maestrante en Educación Abierta y a Distancia en la UNA. Doctorante en Ciencias de la Educación en la UPEL-Maracay. Docente de Maestría en Ciencias para Docentes, Docente de Maestría en Gerencia de Proyectos, UNPHU República Dominicana. Ponente, Autora de diversos artículos. Facilitadora de cursos y talleres en Ciencia de Datos SPSS, Atlas Ti, entre otros. CEO de Investigación Online Consultoría y Asesoría Integral, C.A. en Venezuela. Dedicada a la investigación, la formación académica y construcción del saber en el nuevo Homo.

 

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Published

2023-06-19

How to Cite

Díaz Guillen, M. (2023). EDUCATION AND THE POIESIS OF A NEW HOMO IN TIMES OF UNCERTAINTY. DIALOGICA, 19(1), 43–56. https://doi.org/10.56219/dialgica.v19i1.2031