IMPACT OF ORGANIZATIONAL CULTURE ON AGRIBUSINESS EDUCATION AND ITS LINK TO HIGH-PERFORMANCE ORGANIZATIONS
DOI:
https://doi.org/10.56219/dialctica.v2i25.4041Keywords:
organizational culture, agroindustrial education, organizations and high performanceAbstract
Venezuela, with its rich agricultural tradition and agroindustrial potential, faces significant challenges in the current context. The economic crisis, the migration of young talent and the difficulties in accessing technologies and financing have negatively impacted the agroindustrial sector. In this scenario, agroindustrial education emerges as a fundamental pillar for the reactivation and sustainable development of the sector. From this perspective, the intention of the theoretical approach is to reflect on the impact of organizational culture on agroindustrial education and its link with high-performance organizations; which arises from a documentary review structuring a scientific essay on what is each of the elements that encloses the process of agroindustrial education; which brings with it a set of knowledge and theoretical foundations that manage to define actions in search of new ways to address education in education thereby providing new models of teaching and learning for the social welfare of the inhabitants of the population.
Downloads
References
Aguilar, M., & Avendaño, B. (2020). Liderazgo y cultura organizacional. En E. Quiroz-González, E. J. Castaño-González, M. C. Aguilar-Bustamante, V. Andrade-Jaramillo, M. A. Gómez-Vélez, C. Forero-Aponte, & J. A. Ángel-Jaramillo (Eds.), Cultura organizacional y cambio: reflexiones y discusiones desde la psicología organizacional (1a ed., Vol. 12, pp. 21-41). Universidad Católica de Colombia. https://repository.ucatolica.edu.co/bitstreams/726519f7-5292-4b49-836a-d2cbb97282a4/download
Deming, W. (1989). Calidad, productividad y competitividad: la salida de la crisis. Ediciones Díaz de Santos. https://books.google.co.ve/books?hl=es&lr=&id=d9WL4BMVHi8C&oi=fnd&pg=PP11&dq=Deming,+W.+E.+(1989).+Calidad,+productividad+y+competitividad:+la+salida+de+la+crisis.+Ediciones+D%C3%ADaz+de+Santos.&ots=ZHsbcEgknR&sig=K5ME9gQt9K53bfLZJFwPkaXD5_E
Freire, P. (1970). Pedagogía del oprimido. Segunda Edición. Siglo XXI Editores.
Katz, D., & Kahn, R. (1989). Psicología social de las organizaciones. Editorial Trillas.
Lara, O., & Figueroa, J. (2024). Organizaciones empresariales que aprenden. LATAM Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales y Humanidades, 5(5), 3499–3510. https://doi.org/10.56712/latam.v5i5.2877 DOI: https://doi.org/10.56712/latam.v5i5.2877
Porter, M. (1990). La ventaja competitiva de las naciones. Harvard Business Review, 68(2), 73-93. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=2469800
Shiva, V. (2008). Los monocultivos de la mente: Perspectivas sobre la biodiversidad y la biotecnología. Fineo (Colección Pensamiento). https://www.terra.org/categorias/libros/los-monocultivos-de-la-mente
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
La revista Dialéctica conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, que favorece y permite la reutilización de los mismos bajo la licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 , por lo cual se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que se cite la autoría y fuente original de su publicación (revista, editorial, URL y DOI de la obra), no se usen para fines comerciales u onerosos y se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, debe distribuir su contribución bajo la misma licencia del original.