DIGITAL EDUCATIONAL APPLICATIONS AT THE SERVICE OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING AND LEARNING
DOI:
https://doi.org/10.56219/dialctica.v2i25.4011Keywords:
Digital Educational Applications, Teaching, LearningAbstract
Its integration into educational settings allows its use through applications designed from which teachers can provide teaching, because they can select from a variety of digital applications for educational service. In this sense, the design of this study was exploratory in nature, a search of bibliographic sources related to digital educational applications at the service of the English language was carried out, to develop a heuristic process, with significance to a content analysis with an interpretive meaning, which allowed generating reflections on the object of study. Digital applications are so interesting because they permeate active search, discovery, the development of analogies, the creation of concepts. Among their advantages, it stands out that they represent strategic means that manage to motivate and stimulate the development of useful communication skills.
Downloads
References
BBC New Mundo. (2024). La historia de éxito de Duolingo, la app más descargada en el mundo para aprender idiomas y que ha hecho multimillonario al guatemalteco que la creó. Reportaje Klawe Rzeczy. Disponible en: https://www.bbc.com/mundo/articles/ceqnp271l3wo.
Diaz, C; Aguilera, K; Fuentes y Pérez, P. (2013). (2013). Los recursos didácticos en la enseñanza y aprendizaje del inglés: una aproximación exploratoria. Ciencia e Interculturalidad, Volumen 13, Año 6, No. 2, Julio- Diciembre Disponible en linea Dialnet-LosRecursosDidacticosEnLaEnsenanzaYAprendizajeDelI-6576591.pdf. DOI: https://doi.org/10.5377/rci.v13i2.1274
Freire, P. (1997). Pedagogía de la Autonomía. México DF: Siglo XXI (Trabajo original publicado en 1996).
Gómez, J y Covarrubias. (2020). Zona de desarrollo próximo: características del guía, del aprendiz y de los procesos psicológicos superiores potencializados. Revista EDUCAmazonia - Ambiente, Humaitá. Vol XXV, Núm 2, jul. pág. 462-490.
Herrera, M. (2004). Las nuevas tecnologías en el aprendizaje constructivo. Universidad Autónoma Metropolitana, México. Revista Iberoamérica de Educación.
Mendoza, Y; y Mamani, J. (2012). Estrategias de enseñanza - aprendizaje de los docentes de la facultad de ciencias sociales de la Universidad Nacional del Altiplano – Puno. Revista de Investigación en Comunicación y Desarrollo, vol. 3, núm. 1, enero-junio, 2012, pp. 58-67 Universidad Nacional del Altiplano Puno, Perú. Disponible en linea. https://www.redalyc.org/pdf/4498/449845035006.pdf
Salinas, J; De Benito, B; Lizana, A. (2014). Competencias docentes para los nuevos escenarios de aprendizaje Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado, vol. 28, núm. 1, enero-abril, pp. 145- 163. Universidad de Zaragoza. Zaragoza, España. Disponible en: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=27431190010
Universidad Pontificia Javeriana. (2023). Inglés, el factor de competitividad pendiente en Colombia. Informe análisis estadístico LEE No. 69. Bogotá, Colombia.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
La revista Dialéctica conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, que favorece y permite la reutilización de los mismos bajo la licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 , por lo cual se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que se cite la autoría y fuente original de su publicación (revista, editorial, URL y DOI de la obra), no se usen para fines comerciales u onerosos y se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, debe distribuir su contribución bajo la misma licencia del original.