I HAVE FUN LEARNING AND I AM USEFUL IN THE PROPOSAL OF A COMPREHENSIVE CARE UNIT WITHTHE SENSORY LIFE CENTER FOR STUDENTS WITH EXCEPTIONALITIES.

Authors

  • María Stella Sánchez Sánchez
  • Luz Mary Rodríguez Cuevas

DOI:

https://doi.org/10.56219/lneaimaginaria.v1i20.3717

Keywords:

Special educational needs, a unit of care, comprehensive care unit, central sensory life

Abstract

Taking into account the situation of people with “Specil Eduacational Needs” raises the need to restructura health care prgrams of provide solutions so taht implementing activities providean interdisciplinary real opportunity individual’s whit exceptionalities, enabling them to they can enjoy the same opportunities, allowing them to develop their habilitiesto learn and prepare for life and the conditions and demands of thesociocultural environment in which they live. Or this reason the Project of building unity of comprehensive care living center for sensory taken into account by the legal justification real and pedagogical comprehensive care Unit with Sensory Lefe Center. It is a proposal in which it is suggested that many comprehensive care units be built with a sensory life center to train students with exceptionalities so that they can contribute to society and be self-sustaining.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

María Stella Sánchez Sánchez

Colegio Técnico Divino Salvador
Yopal - Casanare
Colombia

Luz Mary Rodríguez Cuevas

Universidad de Boyacá
Sede Central, Tunja
Colombia

References

(MEN), M. d. (2013). Lineamientos política de educación superior inclusiva. Bogotá, Colombia. Obtenido de www.mineducacion.gov.co

Aprender sintiendo: un proyecto de educación sensorial basado en la Pedagogía Montessori. . (s.f.).

DescLAB. (2019). No existen necesidades educativas especiales: 5 ideas para ctualizarse en clave de inclusión. Obtenido de https://www.desclab.com/post/__nee

FSC, F. S. (2019). Cartilla curvas ¿Cómo hablar de discapacidad? Bogotá, Colombia. Obtenido de https://www.saldarriagaconcha.org/wp-content/uploads/2019/01/cartilla-curvas.pdf

internos, M. d. (Junio de 2023). Conozcamos proyectos. Obtenido de https://www.lacalera-cundinamarca.gov.co/Proyectos/Lists/ConozcamasProyectos/Attachments/72/Matriz%20de%20Seguimiento%20Proyectos%20internos%20junio30.xlsx.pdf

internos, M. d. (Junio de 2023). https://www.lacalera-cundinamarca.gov.co/Proyectos/Lists/ConozcamasProyectos/Attachments/72/Matriz%20de%20Seguimiento%20Proyectos%20internos%20junio30.xlsx.pdf .

Lorena, C. G. (2021). Estrategia centro vida sensorial para la inclusión de las personas con discapacidad en el municipio de Tausa. Tausa-Cundinamarca.

Peralta E. M.Victoria, F. G. (1998). La atención integral de la primera infancia en américa latina: ejes centrales y los desafíos para el siglo XXI. Santiago de Chile.

Ruiz Ruiz, B. (2016). Aprender sintiendo: un proyecto de educación sensorial basado en la Pedagogía Montessori. , s.f. Obtenido de Proyecto de Intervención Educativa: https://www.ugr.es/~patrimonioeducativo/ambitos/genealogia/ Belen%20Ruiz%20Ruiz%20TFG%20Montessori.pdf

Published

2025-04-23

How to Cite

María Stella Sánchez Sánchez, & Luz Mary Rodríguez Cuevas. (2025). I HAVE FUN LEARNING AND I AM USEFUL IN THE PROPOSAL OF A COMPREHENSIVE CARE UNIT WITHTHE SENSORY LIFE CENTER FOR STUDENTS WITH EXCEPTIONALITIES. LÍNEA IMAGINARIA, 1(20). https://doi.org/10.56219/lneaimaginaria.v1i20.3717

Issue

Section

Reporte de Investigación