I HAVE FUN LEARNING AND I AM USEFUL IN THE PROPOSAL OF A COMPREHENSIVE CARE UNIT WITHTHE SENSORY LIFE CENTER FOR STUDENTS WITH EXCEPTIONALITIES.
DOI:
https://doi.org/10.56219/lneaimaginaria.v1i20.3717Keywords:
Special educational needs, a unit of care, comprehensive care unit, central sensory lifeAbstract
Taking into account the situation of people with “Specil Eduacational Needs” raises the need to restructura health care prgrams of provide solutions so taht implementing activities providean interdisciplinary real opportunity individual’s whit exceptionalities, enabling them to they can enjoy the same opportunities, allowing them to develop their habilitiesto learn and prepare for life and the conditions and demands of thesociocultural environment in which they live. Or this reason the Project of building unity of comprehensive care living center for sensory taken into account by the legal justification real and pedagogical comprehensive care Unit with Sensory Lefe Center. It is a proposal in which it is suggested that many comprehensive care units be built with a sensory life center to train students with exceptionalities so that they can contribute to society and be self-sustaining.
Downloads
References
(MEN), M. d. (2013). Lineamientos política de educación superior inclusiva. Bogotá, Colombia. Obtenido de www.mineducacion.gov.co
Aprender sintiendo: un proyecto de educación sensorial basado en la Pedagogía Montessori. . (s.f.).
DescLAB. (2019). No existen necesidades educativas especiales: 5 ideas para ctualizarse en clave de inclusión. Obtenido de https://www.desclab.com/post/__nee
FSC, F. S. (2019). Cartilla curvas ¿Cómo hablar de discapacidad? Bogotá, Colombia. Obtenido de https://www.saldarriagaconcha.org/wp-content/uploads/2019/01/cartilla-curvas.pdf
internos, M. d. (Junio de 2023). Conozcamos proyectos. Obtenido de https://www.lacalera-cundinamarca.gov.co/Proyectos/Lists/ConozcamasProyectos/Attachments/72/Matriz%20de%20Seguimiento%20Proyectos%20internos%20junio30.xlsx.pdf
internos, M. d. (Junio de 2023). https://www.lacalera-cundinamarca.gov.co/Proyectos/Lists/ConozcamasProyectos/Attachments/72/Matriz%20de%20Seguimiento%20Proyectos%20internos%20junio30.xlsx.pdf .
Lorena, C. G. (2021). Estrategia centro vida sensorial para la inclusión de las personas con discapacidad en el municipio de Tausa. Tausa-Cundinamarca.
Peralta E. M.Victoria, F. G. (1998). La atención integral de la primera infancia en américa latina: ejes centrales y los desafíos para el siglo XXI. Santiago de Chile.
Ruiz Ruiz, B. (2016). Aprender sintiendo: un proyecto de educación sensorial basado en la Pedagogía Montessori. , s.f. Obtenido de Proyecto de Intervención Educativa: https://www.ugr.es/~patrimonioeducativo/ambitos/genealogia/ Belen%20Ruiz%20Ruiz%20TFG%20Montessori.pdf
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 LÍNEA IMAGINARIA

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
La revista Línea Imaginaria conserva los derechos patrimoniales (copyright) de las obras publicadas, que favorece y permite la reutilización de los mismos bajo la licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 , por lo cual se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que se cite la autoría y fuente original de su publicación (revista, editorial, URL y DOI de la obra), no se usen para fines comerciales u onerosos y se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, debe distribuir su contribución bajo la misma licencia del original.