E-LEARNING AND LEARNING MANAGEMENT IN FOURTH GRADE STUDENTS OF BASIC EDUCATION IN LIMA, PERÚ

Authors

DOI:

https://doi.org/10.56219/investigacinypostgrado.v33i2.2817

Keywords:

learning management, e-learning, information and communication technologies, learning strategies

Abstract

The purpose of this research was to determine the degree of relationship between e-learning and
management of basic education student learning. For this, a descriptive research with a basic quantitative approach was carried out through a deductive hypothetical method and a correlational descriptive design. The survey technique and two questionnaires were used as instruments for data collection, which were applied to students of the 4th year of secondary school of the College of Application of the National University of Education. The results indicated that there is a significant relationship between e-learning and learning management. Therefore, e-learning can favor and facilitate learning in such a way that students become not only regular users, but media literate citizens in information and communication technologies.

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Author Biographies

Henry Alarcón-Díaz, Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle

Profesor Principal de la Universidad Nacional de Educación "Enrique Guzmán y Valle". Doctor en Educación (Universidad "San Martin de Porres").  Investigador RENACYT (Grupo María Rostworowski - Nivel II).  Magíster en Ciencias de la Educación con mención en Tecnología Educativa (Escuela de Postgrado, Universidad Nacional de Educación "Enrique Guzmán y Valle"). Licenciado en Educación: Modelería y Fundición-Física (Facultad de Tecnología, Universidad Nacional de Educación "Enrique Guzmán y Valle").

Mitchel Alarcón-Díaz, Universidad Nacional Mayor de San Marcos

Doctor en educación, magíster en docencia universitaria y licenciado en educación por parte de la Universidad Nacional de Educación “Enrique Guzmán y Valle”. Estudios complementarios en los niveles de educación básica y educación superior. Especialización en investigación, áreas temáticas: currículo, innovación, pedagogía y formación; tecnologías de la información y comunicación. Experiencia en el asesoramiento de investigaciones con enfoques cuantitativos y cualitativos; autor de publicaciones en revistas de alto impacto y libros académicos.



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Published

2018-10-10

How to Cite

Alarcón-Díaz, H. ., & Alarcón-Díaz, M. . (2018). E-LEARNING AND LEARNING MANAGEMENT IN FOURTH GRADE STUDENTS OF BASIC EDUCATION IN LIMA, PERÚ. INVESTIGACIÓN Y POSTGRADO, 33(2), 155–165. https://doi.org/10.56219/investigacinypostgrado.v33i2.2817

Issue

Section

Artículos